XML og XSLT

synes tiden fra indsendelse af spørgsmål og opgaver til svar har været hurtig hvilket var rigtig dejligt.

René Matzen, Revisor Informatik ApS

Excel VBA

Det har været et supergodt kursus, hvor man ikke bare fik resultaterne leveret, der skulle tænkes meget !

Materialet har været rigtig godt, og det er da utroligt så tit der har været hjælp at hente, har set at underviseren var online, også om aftenen og tidlig morgen, rigtig rart, og der kom lynhurtigt respons tilbage på div. spørgsmål og besvarelser.

Helt sikkertet kursus og kursusform, jeg vil anbefale til andre.

Margit Solveig Kristoffersen, Socialpædagogerne Sydjylland

Expression Web 4

- At jeg selv kunne bestemme hvornår jeg ville arbejde med kurset.

- At jeg selv kunne bestemme hvornår og med hvad jeg ville gå ekstra i dybden.

- Det venlige 'puf', da jeg var inaktiv i længere tid.

- Den ALTID hurtige respons.

- At jeg også kunne få vejledning i spørgsmål, som ikke helt var inden for kursets emner.

Jørgen Kirkeby, Privat

Publisher 2007

Jeg har været rigtig glad for det her kursus, jeg har fået meget hurtige svar og hjælp når der var brug for det.

så det her kursus kan kun anbefales til andre, der som jeg har brug for grundlæggende kendskab til Publisher.

Det har været godt med en lille forklaring til hvert punkt og derefter punk for punkt at kunne følge opgaven

Palle Bob Andreasen, Center for undervisningsmidler

Access VBA

Rigtig god og hurtig respons fra underviser. Skal ikke vente ret lang tid på at få et svar på en problemstilling og spørger man efter en uddybning til eksempelvis en kode, kommer der hurtigt et svar, så man kan komme videre. Har fornemmelsen hele vejen igennem at underviser er villig at bruge den nødvendige tid på en, så man kan få løst opgaven. Bliver tvunget til at arbejde med opgaven, der er ikke nogen nem genvej, hvilket er rigtig godt.

Brian Lind Olsen, OUH Odense Universitetshospital

Access VBA

Min indgangsvinkel til VBA var, at jeg overhovedet ikke har arbejdet "hands on" med kode, siden de første par år af ingeniørstudiet, hvorfor min overordnede målsætning var "blot at komme komme i gang" dvs få en overordnet forståelse for hvordan strukturen i det hele var. Det har jeg fået og mere til.

Der er lagt vægt på øvelse, så man selv skal "bøvle" med koden, uden at få alt for meget forærende. Det er godt. Øvelserne har jeg oplevet, som værende bygget op, så man får en "værktøjskasse" med komponenter, som i et vist omfang kan genindgå i nogle af de efterfølgende øvelser. Også det er fint. Det stimulerer en til at tænke kreativt.

Alt i alt er mine forventninger indfriet.   ..

Lars Aaboe Kristensen, Ribe Amt, Teknik og Miljø

< >
Se flere referencer

XPath

XPath er vores redskab til at referere til forskellige dele af vores xml dokument. XPath minder meget om den måde vi finder rundt på vores harddisk på. Vi navigerer altid i forhold til den position vi har lige nu (det aktuelle element) - dvs. hvis vi skriver:

Nummer/Fil

betyder det, at vi gerne vil gå til første element der hedder Nummer under det aktuelle element og dernæst gøre det første element derunder, der hedder Fil til det aktuelle element.

Skriver vi i stedet

Nummer/@ID

betyder det at vi vælger ID attributten til Nummer elementet.

 

Når vi bruger XPath i forbindelse med templates som f.eks.

<xsl:template match="Nummer/Kunstner">

Mener vi at vi gerne vil bruge templaten på alle "Kunstner" elementer der ligger under et "Nummer" element (bemærk, at det er lettest at læse det bagfra)

Bruger vi det i stedet i forbindelse med value-of:

<xsl:value-of select="Nummer/Kunstner">

Mener vi, at vi gerne vil gå til "Nummer" elementet under det aktuelle element og derfra til "Kunstner" elementet og vælge det.

Når du har betalt for kurset får du adgang til øvelser til hver lektion. Og når du har fået godkendt din besvarelse får du desuden adgang til mine løsningsforslag med ekstra tips og trix.