XML og XSLT

synes tiden fra indsendelse af spørgsmål og opgaver til svar har været hurtig hvilket var rigtig dejligt.

René Matzen, Revisor Informatik ApS

ASP.NET 4.0

Det har været helt fantastisk at se den grønne status med "jeg er online" når jeg har logget ind for at køre videre på min undervisning, for så ved jeg at der er næsten øjeblikkelig hjælp, råd, vejledning og godkendelse på mine indsendte svar. Det betyder jeg har kunnet komme videre med det samme og ikke blot vente på evaluering over tid og jeg har haft mine svar i frisk hukommelse. Det har næsten været somom underviser har "kigget mig over skulderen" og været der under hele forløbet. Fordelen er at det har været på mine premisser, når _jeg_ har været klar og motiver

Jeg har oplevet rigtig god, professionel og hurtig vejledning og konstruktiv kritik under hele forløbet.

IT-Fjernundervisning kan klart anbefales.

Dennis Mathiesen, Elro

Excel videregående 2003

Rigtig godt kursus - Første gang jeg prøver at tage et kursus på denne måde, og det virker.

Måden det er bygget op på, med opgaverne på hjemmesiden og kursusmaterialet er rigtig godt.

Hurtigt og brugbart feedback...

Maria Olesen, Telia

Excel VBA

Den lette tilgang, og de ret hurtige svar retur. På den måde føler man, man kan få "udnyttet" tiden bedst muligt. 

Jeg kan også godt li' emnerne i øvelserne. De har været meget brugbare - så er det bare at få "overført" til ens egen daglig brug :-)

Tina Eriksen, Skandinavisk Service Partner

Excel VBA

Kurset er godt, fordi det tvinger kursisten til at arbejde selvstændigt. Det er lidt lig forelæsning, hvor det er fuldstændigt op til een selv at arbejde med stoffet.
Thor Østergaards pædagogik er baseret på "hjælp til selvhjælp", og alt er holdt i en let og uhøjtidelig tone.

Fjernundervisning har yderligere den fordel at man kan sidde hjemme og koncentrere sig om emnet, uden at blive forstyrret af andre (ofte mindre motiverede) kursister.

Flemming Degn, Privat

Excel grundlæggende 2000

Jeg syntes at det været rigtig godt og læreridt.

Det passede mig rigtig godt at jeg selv kunne bestemme hvornår jeg lavede opgaverne,

Når man havde en til to timer fik man lige sat sig ved pc,en og så bare igang. 

Det passer rigtig godt ind i en børnefamilie istedet for at skulle være væk i et par dage.

Opgaverne syntes jeg var rimlig let at forstå, hvordan man skulle løse dem.

Opgaverne  var udfordrene det længere man kom frem

Jeg har lyst til at prøve mere på et tidspunkt

Jeg vil gerne anbefale det til andre.

Finn Nygaard Jensen, Efterskolen Ådalen

< >
Se flere referencer

xsl:copy og xsl:copy-of

er elementer man kan bruge til at kopiere en del xml kilden til resultatet. Syntaksen for de to elementer er:

<xsl:copy use-attribute-sets="attribut set navn">

Som det fremgår har xsl:copy ikke nogen select attribut, der kunne styre, hvad det er der skal kopieres - den kopierer ganske enkelt det aktuelle element. Og underelementer og attributter kommer ikke med.

Et lille eksempel

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<xsl:stylesheet version="1.0"
xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform">
 <xsl:template match="Nummer">
  <xsl:copy />
 </xsl:template>

 <xsl:template match="text() | @*"></xsl:template> 
</xsl:stylesheet>

bruger vi dette stylesheet på vores musik xml får vi en masse tomme nummer tags. Hvis vi inde i copy elementet tilføjer information om, hvilken information vi gerne vil have med kan resultatet blive mere interessant.

xsl:copy-of

har syntaksen:

<xsl:copy-of select="xpath udtryk">

copy-of tager indhold og underelementer med. Et eksempel:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<xsl:stylesheet version="1.0"
xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform">
 <xsl:template match="Nummer">
  <xsl:copy-of select="."  />
 </xsl:template>

 <xsl:template match="text() | @*"></xsl:template> 
</xsl:stylesheet>

Når du har betalt for kurset får du adgang til øvelser til hver lektion. Og når du har fået godkendt din besvarelse får du desuden adgang til mine løsningsforslag med ekstra tips og trix.