XML og XSLT

synes tiden fra indsendelse af spørgsmål og opgaver til svar har været hurtig hvilket var rigtig dejligt.

René Matzen, Revisor Informatik ApS

Expression Web 4

- At jeg selv kunne bestemme hvornår jeg ville arbejde med kurset.

- At jeg selv kunne bestemme hvornår og med hvad jeg ville gå ekstra i dybden.

- Det venlige 'puf', da jeg var inaktiv i længere tid.

- Den ALTID hurtige respons.

- At jeg også kunne få vejledning i spørgsmål, som ikke helt var inden for kursets emner.

Jørgen Kirkeby, Privat

Word VBA

Super hurtig tilbagemelding på løste opgaver. Det passer mig fint at kunne følge kurset i mit eget tempo.

Og igen igen

Ikke utænkeligt at jeg "springer" på et af de andre kurser

Stig Ulriksen, HTH

ASP.NET 4.0

Det har været helt fantastisk at se den grønne status med "jeg er online" når jeg har logget ind for at køre videre på min undervisning, for så ved jeg at der er næsten øjeblikkelig hjælp, råd, vejledning og godkendelse på mine indsendte svar. Det betyder jeg har kunnet komme videre med det samme og ikke blot vente på evaluering over tid og jeg har haft mine svar i frisk hukommelse. Det har næsten været somom underviser har "kigget mig over skulderen" og været der under hele forløbet. Fordelen er at det har været på mine premisser, når _jeg_ har været klar og motiver

Jeg har oplevet rigtig god, professionel og hurtig vejledning og konstruktiv kritik under hele forløbet.

IT-Fjernundervisning kan klart anbefales.

Dennis Mathiesen, Elro

DreamWeaver MX

Man lærer, som beskrevet, de grundlæggende ting i DreamWeaver, som man har brug for at vide. Derudover er der altid hurtig respons, og hjælp at hente, hvis det går galt.

Tina Hartmann, Privat

Excel videregående

En meget positiv oplevelse at tage et kursus her, har bestemt ikke taget det sidste kursus.

Min oplevelse af kurset er et det er godt tilrettelagt, med en god bredte i forhold til emnet.

Jeg kunne i enkelte opgaver savne en illustration i gennemgangen af emnet, den praktiske opgave er ret god til at samle op på stoffet i emnet.

Jeg har benyttet mig i at spørge ind til en opgave som ikke har været i matrialet og har fået et meget brugbart svar retur, jeg takker meget for hjælpen.

Lars Bork, HTH Køkkener

< >
Se flere referencer

xsl:copy og xsl:copy-of

er elementer man kan bruge til at kopiere en del xml kilden til resultatet. Syntaksen for de to elementer er:

<xsl:copy use-attribute-sets="attribut set navn">

Som det fremgår har xsl:copy ikke nogen select attribut, der kunne styre, hvad det er der skal kopieres - den kopierer ganske enkelt det aktuelle element. Og underelementer og attributter kommer ikke med.

Et lille eksempel

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<xsl:stylesheet version="1.0"
xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform">
 <xsl:template match="Nummer">
  <xsl:copy />
 </xsl:template>

 <xsl:template match="text() | @*"></xsl:template> 
</xsl:stylesheet>

bruger vi dette stylesheet på vores musik xml får vi en masse tomme nummer tags. Hvis vi inde i copy elementet tilføjer information om, hvilken information vi gerne vil have med kan resultatet blive mere interessant.

xsl:copy-of

har syntaksen:

<xsl:copy-of select="xpath udtryk">

copy-of tager indhold og underelementer med. Et eksempel:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<xsl:stylesheet version="1.0"
xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform">
 <xsl:template match="Nummer">
  <xsl:copy-of select="."  />
 </xsl:template>

 <xsl:template match="text() | @*"></xsl:template> 
</xsl:stylesheet>

Når du har betalt for kurset får du adgang til øvelser til hver lektion. Og når du har fået godkendt din besvarelse får du desuden adgang til mine løsningsforslag med ekstra tips og trix.